6/26/2004

Simply Jobs 简简单单

I started work as a nail person. I don't know how you guys call the people who work in the nail salon. Anyway, the place I work is called The Simply Nail salon and Spa. It's 30 mins drive from Bridgeport on 95 North, and it is the same place that Toshi and Masa worked before. Toshi and Masa build that place with the Korean Boss. From him, I met all those wonderful Korean women, and they asked me to work with them. I didn't know anything about nail. So, I had to study from very basic, but I am a good student (kidding). Anyway, I started take customers from last week, and I only had three customers per day. However, we had very, very, very, very busy day yesterday. I walked in to the salon at 9:30 a.m, I had first customer after five mins, and then, none stop until 3:00 p.m. I had lunch for 20 mins, and none stop until 5:30 p.m. Oh! What a day!!! But, I had 10 customers!!! 10 customers are a lot because I have to spend around 45 mins for each customers. But, it was all good. Today was busy too!! Since it was busy yesterday, I felt ok today. (PICTURE: Toshi, Masa and Korean Boss. Behide them is the nail salon which they was working on, and I am working now. Check on picture for bigger image.)

大概在三个星期前,我开始在一家韩国人开的指甲店工作。那家店的名字叫做简单指甲与美容,那家店才开六个星期,在两个月前我每天都送敏和正去上班的地方正好就是这家指甲店的前生。也就是说,那家指甲店是他们修起来的,哈哈。也就是因为这样所以认识了那里的老板娘们。那里一共有三个老板娘,都是很好的韩国人。指甲店装修好后,她们就邀请我去那里打工。可是,关于指甲的一切一切我都不知道,所以我就从头开始学起。看起来美甲是件很简单的事,可是却没有那么得容易。从上个星期开始,我终于开始接待客人了,虽然每天都只有三个客人而已,但是比什么都没有的好,因为有客人就有小费。昨天超级的忙!!!我在早上9:30踏入店里的5分钟后就开始接待第一个客人,就这样一直没有停止的到下午3点。然后,20分钟的吃饭时间。过后,又是没有停止的到下午5:30。我一下子就接待了10个客人!!!很多了哦!!!因为一个客人我就要花差不多45分钟的样子。不管怎么说,忙一点也好!!!(图片说明:敏,正和韩国老板在指甲店前,他们当时正在装修,现在我在那里工作。点击图片看大图)
work Posted by Hello

No comments: